Produkcja innowacyjnych urządzeń w branży farmaceutyczno-medycznej to niezwykle złożony proces. To nie tylko kwestia wyzwań technologicznych, ale także potrzeba minimalizacji ryzyka, takiego jak na przykład niedotrzymanie terminu realizacji. Dlatego kluczową rolę w tym zakresie odgrywa sprawdzony model działania oparty na solidnych podstawach organizacyjnych.
Wyzwania związane z tworzeniem innowacyjnych technologii
Wraz z postępem technologicznym produkty wytwarzane w branży farmaceutyczno-medycznej stają się coraz bardziej skomplikowane. W związku z tym, zarówno na etapie prac projektowanych, jak i w toku produkcji, pojawia się coraz więcej wyzwań związanych z przebiegiem tego procesu. Często zdarza się także, że pojawiają się zagrożenia związane choćby z terminowością czy ryzykiem wzrostu kosztów realizowanego projektu.
Odpowiedzią na tego typu komplikacje jest model działania, który pozwala na sprawne przejście przez wszystkie etapy procesu produkcji, począwszy od prac koncepcyjnych. Jego podstawa to zaplecze organizacyjne, zarówno w postaci bazy technologicznej, jak i zestawu procedur. Tylko dzięki nim możliwe jest skuteczne zaplanowanie i wdrożenie działań, by zrealizować wszystkie założenie projektowe.
Organizacja procesu produkcji w Phillips-Medisize
W Phillips-Medisize produkujemy urządzenia medyczne w oparciu o koncepcję projektów zorientowanych na człowieka. Oznacza to, że nasze produkty muszą spełniać trzy kryteria: użyteczności, intuicyjności i przydatności. Potrzebę tą odzwierciedlają wszystkie etapy procesu produkcyjnego. Podporządkowujemy jej zarówno prace badawczo-rozwojowe, jak i działania związane z rozwojem produktu.
Odpowiednie przygotowanie produkcji zależy od uwzględnienia szeregu czynników. W Phillips-Medisize obejmują one takie elementy jak:
- wizja
- strategia planowania
- wykwalifikowany zespół
- zestaw procedur działania
- zarządzanie jakością
- zadaniowy tryb pracy
- teamworking
- mechanizmy kontrolne
Oszczędność czasu, optymalizacja kosztów, doskonalenie procedur
Odpowiedni sposób organizacji produkcji to realizacja zamówień naszych klientów w terminie oraz optymalizacja kosztów. Ograniczaniu ryzyka służy strategia zarządzania projektem, w której najważniejszą rolę odgrywają kierownicy projektów. Do ich zadań należy m.in. bieżący nadzór nad wykonywaniem zadań przez poszczególne zespoły oraz kontrolny przegląd prac. Co ważne, z każdego projektu wyciągamy wnioski, które pozwalają nam doskonalić działania związane z wytwarzaniem kolejnych produktów.
W takim samym modelu będą odbywać się również prace w nowym centrum produkcyjnym budowanym w Siemianowicach Śląskich przez spółkę Phillips-Medisize Polska. Będziemy korzystać z metod organizacji pracy wypracowanych w środowisku międzynarodowym. Możliwość zastosowania sprawdzonego know-how sprawi, że nowy zakład stanie się jednym z najważniejszych ogniw branży farmaceutyczno-medycznej w Europie.